♡♡♡
2014-12-07 · 21:59:00
En efterlängtad text !

 
 
Hur det gick på vårat besök hos veterinären!


Jag har lagt ner en stund flera dagar att försöka skapa en länk till ett av mina gamla inlägg, för att kunna beskriva situationen fullständigt. Men av någon anledning hittades aldrig sidan på det sättet, så nu valde jag att kopiera hela texten och den som vill och ids kan då läsa den.
 
 
 
Veterinärbesöket
 
Molly har alltid blivit skendräktig. Jag har provat minska maten och öka aktivitet
men det har endast skiljt på små marginaler.

Förra sommaren tjuvparade hon sig med grannens Border Collie vid två tillfällen. Ja trodde givetvis hon tog sig. Vi räkna dagar och hoppades. Men magen var tom. Istället fick vi ett fruktansvärt besked av en veterinär på Ejra att Molly skulle dö i akut livmoderinflammation. Det inlägget kan ni läsa längre ner,
Med rubrik Molly.
 
 
Hösten har rullat på. Molly har varit skendräktig som vanligt ;) och nu när ja i princip blundat för det första gången så märker jag att något är annorlunda. Hon drack mer vatten, började fllämta lite och smårund blir hon alltid. Men just hennes bruna ögon verkligen stirrade på mig ibland. Ringde och bokade tid hos Maria Edler till dagen efter. Mina tankar gick mellan symptom på sjukdomen eller valpar. Så ja bokade ett ultraljud.
 
Väl på plats tog det inte många minuter innan Maria fick ett leende, och tack och lov denna gång visade ultraljudet massa valpar!! Och som Maria beskrev så skulle det vara ganska många.
 
 
Jag var självklart chockad, glad, och otroligt lättad att jag hade haft rätt!
Min hund var inte alls sjuk!
   
 
 
Hela dagen gick jag sedan och upprepade; Jaha, Jaha?!  Chockade båda två här hemma . Iväg och köpte valpfoder vilket hon behöver för extra energi och vi ställde iordning valplådan mm. Vi fick datum om ca två veckor gissningsvis, så det fanns inte så mycket tid att fundera. Vi ska bli mormor och morfar!

Kan skriva igen imorgon hur läget sett ut under veckan mm. Nu har jag allafall fixat dedär inlägget.
 
Kan säga att jag aldrig mer sätter min fot på Ejra djurklinik allafall!
 
 
 
Bild på våra små underverk ! 
 
 


God Jul önskar Molly 😏💕

 
 
 Molly
2013-09-12
 
Som några av mina vänner hört har det spekulerats i valpar på Mollsan efter att hon i mitten på juli hade trevligt med grannens Border collie. Jag ville låta tiden utvisa beteende förändrad kroppsform etc då hon varit skendräktig två gånger innan. Jag åkte på min utbildning och mamma var lycklig och tyckte hon blev större. Då hade hon också gått 7 veckor och "fostren borde kännas". Jag kände att trist att punga ut 800 om det är tom mage men ja ringde allafall och boka i då 8e veckan. Även fast ja hade magkänslan blev jag endå såklart nervös. Väl på bordet så fick jag bekräftat , tom mage... Jaha... Alltså bara bortskämd med massa go mat hos morsan. 800 spänn i sjön!
Men så blir de sådär som vanligt, "Men vänta nu, vad är det här" ...

Hon hade troligen varit dräktig men valparna tyvärr dött :( och troligen gett henne en livmoderinflammation. De syntes allafall vätska i livmodern men de kunde ej se vad. (blod, var, vatten) Inga prover kunde heller tas just Där. De förklarade att det innebär att varet tids nog förgiftar blodet. I nån form av process. Ja frågade givetvis om de gick ta blodprov, och de tog proverna och vi fick återkomma lite senare för svar. Men de va ju som inte stopp där heller..

Tidigare hade jag endast olycksfallsförsäkring på henne, men hade inför detta försäkrat UPP henne i tid ifall nåt skulle gå fel när Valparna kom... men. Ja. Så när jag pratade med Agria blev det diskussioner om karensdagar och bla bla och de trodde vi "visste om" detta med livmodern och ville därav inte hjälpa oss med en krona. Eeeeh.......Ok. Grett !

Fördrev dagen med syrran och mamma och blev ju som helt ställd av dedär besöket. Från att tänkt kolla antal valpar till att i princip få veta att hunden är sjuk.

Tillbaka till 16 och hennes blodprover va bra. Hon mådde bra och visade inget på uttorkad osv. 2.800 kr blev det. Men kruxet i detta är att dem sa att hon aldrig skulle kunna få en valpkull endå, och ville gärna operera detta innan hon blev febrig osv. Och det rörde sig mellan 15-30 000. Åååh va sugen ja blev när försäkringshelvete inte ens täcker!! Då erbjöd de en tid för avlivning om 15 minuter !!! (??? ) Lite hjärtekrossad sa jag att ja ville hem och fundera.
Min magkänsla protesterade stenhårt. Jag hade ju sett om min hund vore sjuk! :(
 

Gått en vecka och hon mår fortfarande bra utan symptom. Hört att en del hundar klarar sig så vi hoppas givetvis. Men skulle ej så va fallet får vi lov att ta ner henne. Antar någon tycker jag är kall och brutal men det är inte frågan om vad man vill en sån här gång! Går att medicinera men tydligen kan det komma tillbaka och det blir ca 3000 kr och minst 4 på en helg om vi måste in och testa fler gånger. Funkar inte riktigt ekonomiskt.. Blir bara så jäkla förbannad för de ska aldrig gå bra för mitt lag. Vad fasen får ja ut av att försäkra djuret.... De skrev tillomed i journalen att det upptäcktes hos dem på besöket. Tack Agria om min hund blir en ängel. Ska ringa vet och fråga om de kan skriva ut pencillin allafall nurå OM det var dålig vätska där.

Men än håller vi hoppet uppe! Hon är fortfarande lika pigg att hoppa agility och idag ha vi cyklat en sväng.

Veterinären va tydligen ny och faktiskt så hoppas jag hon såg fel den här gången..
 
 
 
 
 
 
 Såhär gör hon fortfarande när hon vill ha uppmärksamhet... Sötnöt.
 
 
 
 
Regning dag. Vandringsäventyr.
 
 
 
 
 
 
 
 
Molly och hennes pappa DJ.
 
 


 
 
Vem bestämmer framtiden? 
 


 
 
Kommentarer

♡♡♡


Vad har du på hjärtat?


NAMN:
Kom ihåg mig

MAIL:


BLOGG/HEMSIDA: (synlig)



DITT MEDDELANDE:

Trackback


♥ • ♡ • ♥