♡♡♡
2013-04-26 · 22:28:00
Struktur

Kanske inte detta var den mest givande dagen i mitt liv, men. Hemma och har jour allafall.
 
Soligt men blåsigt väder. Efter en stund ute med Molly på förmiddan körde jag seriemaraton mellan greys, gossip girl och vampire diaries i rent tidsfördriv. Hade hoppats på ett svar om ett jobb, men nope, inget besked ännu. Frm måndag har kommunen strejk så några av mina pass på skolan kunde ja glömma som timvikarie. Livet som vikarie är ingen hit ibland.. Första tanken, wow fasen va gött. Jag är fri och gör som jag vill! - Eller?..
Snarare tvärtom.
Törs inte åka nånstans för man kan missa jobb. Så nu känner ja att ett schema hade suttit fint! Åh just ja, glömt berätta mitt roliga besked jag fick i veckan! (Nej ingen bebis..) Jag fick plats till brandutbildningen på Sandö i höst! Så de känns spännande! Såklart de också tjorvar till det lite med jobben, men de löser sig nog ..
 
Träffat Malin en stund, skönt att prata av sig lite, gubben kom hem med thaimat och sen kom Micke och Carro med Zeke (Daniels familjs hund ) så ska vi va lite hundvakt i helgen. Nu är de förbenta och jag själv duschad och krupit till sängs. Japp.. Kl 22 en fredag. Jag vet att jag snart fyller Ännu äldre. ;)
 
Härliga försommar då! Beställt hem fina somrumsgrejer, hyllor från Ikea och skulle vilja göra massor ute! Gården är bagdad just nu och jag har en känsla att de kommer bli värre enligt grabbarnas planer.. Så ja få väl nöja mig med en blomkruka på bron! Men nu kan de gärna få bli sommar!
 
Haft en tung period ett tag nu och inte alls mått så prima,. Läste på en annan blogg ikväll, ; "Lycka är inte ett mål, lycka är en känsla". För exakt så är det ju - vi strävar alla efter lyckan som ett slags mål, som ett slags "komma skall". Vi borde sluta med det och istället leva med lyckan varje dag, dock i olika stora mängder, bredd och variationer, då dag till dag kan pendla en hel del beroende på tillstånd och olika faktorer."
 
- Sant som det är skrivet. Kanske är det som med kärlek, vi hittar när vi slutat leta?
 
Sleep tight
 
 
 
Kommentarer
♡♡♡

Linab

Jodå ska ta av gipsskenan nu (: kul att du börjat uppdatera igen :)

2013-04-28 @ 18:25:03
URL: http://linaalexandra.blogg.se

♡♡♡


Vad har du på hjärtat?


NAMN:
Kom ihåg mig

MAIL:


BLOGG/HEMSIDA: (synlig)



DITT MEDDELANDE:

Trackback


♥ • ♡ • ♥