♡♡♡
2013-01-22 · 15:12:00
Kastas in i arbete igen

Ringde skolan redan i slutet på dec och sa att jag kunde jobba igen. Sjukskriven från brandstation lite längremen typiskt nog behövde dom ingen hjälp just då. Började slipa om ett köksbord och åtta stolar för att bli antik vit, och skolan hörde av sig om ett pass den 25e. Sen innan den veckan gått har jag redan hunnit vare där tre dagar.

Första passet var verkligen att "kastas upp i sadeln" med att ha tredjeklassarna. De barnen är ju faktiskt inte så små längre och hela dagarna är inte bara lek. Inte för inte som bråklus man själv va gick stödmatte lite då och då haha men de gick de också, Svenska lektion att lära ut vokaler och konsonanter, j/sj-ljudet osv. Sen att återuppliva gångertabellen som kändes som den låg dammig och bakom massa rat i hjärnan. Haha.. Men de hade tydligen gått bra. Ungarna var nöjd med nya fröken. Förutom det ha de varit lite på fritids och förskolan och sen måla på kvällen. Ha man lega hemma i princip två månader blir man trött kring 20 om kvällarna nu.

Det är ju lite som det är att vara vikarie, de blir ofta hastigt och i halv panik iväg. De låter allafall som de är nöjda med mig och barnen blir glad och överöser med kramar varje dag, Man kan ju hoppas på en 50% tjänst allafall när de e lite kort om ordernarie.

Sitter och har lite allmän telefontid angående lite pappa-grejer och dryga försäkringskassan. Tror inte jag vet en gång nån gått igenom dem smärtfritt. Tex. En sjukskrivning på sjukhuset, står "stämplat" med försäkringskassan i hörnet. Papperet skickas elektroniskt till dom samtidigt. . . Fast inte till rätt avdelning så ja måste kopiera mina och skicka samma omgång till dom, som de står försäkringskassan på! Stört? Oh yes. Ska iväg och fixa en omgång till nu, eftersom de blev hiiimla avanserat när ja kunde börja jobba på dagis men inte station..

För övrigt kryllar det av bebisar åt alla håll, nej inte hos mig. Men många man känner till har nyss kläckt eller skall snart göra. Klart man bli lite avundsjuk men ja får nog vänta te minst hösten. Få träna så länge.. Hehe.

Nej, som sagt har jag lite telefonköer att ta itu med. För övrigt kallt och jävligt idag!



Hej hopp i galoppen.
Kommentarer

♡♡♡


Vad har du på hjärtat?


NAMN:
Kom ihåg mig

MAIL:


BLOGG/HEMSIDA: (synlig)



DITT MEDDELANDE:

Trackback


♥ • ♡ • ♥